🧸 Medenjaci sa začinom za medenjake 🧸

Bliže nam se praznici pa evo divnih medenjaka po čijem receptu sam pravila i ove moje medenjake za Uskrs i od sada ću ovaj recept definitivno stalno koristiti.

Prvo ću napisati recept za začin za medenjake koji sam sama napravila. Biće vam potrebno:
🔺3 kašike cimeta
🔺3 kašike djumbira začina
🔺1/2 kašike mlevenog muskatnog oraščića
🔺1/2 kašike mlevenog karanfilića
🔺1/4 mlevenog bibera
🔺1 kašika mlevenog anisa

Sve ovo promešate i dobili ste divan začin za medenjake.

Sada da predjemo na recept za medenjake:
🔻120g masti
🔺160g meda
🔻350g brašna
🔺oko 20g začina za medenjake
🔻100g šećera u prahu
🔺5g praška za pecivo
🔻1 jaje

Med i mast zagrejemo dok se mast ne rastopi zajedno sa medom, ali ne sme da proključa, zanči samo da se zagreje. Dok se to topi mi pravimo smesu suvih sastojaka.

U brašno dodamo sve suve sastojke i jaja. Dodamo i rastopljenu mast s medom i lepo umesimo. Stavimo u lepljivu foliju i ostavimo da odstoji jedno 2-3 sata, a može i preko noći. Ja sam ostavila preko noći, a pravila sam duplu smesu, pa sam podelila na dva dela i uvila ih tako svaki posebno.

Testo razvući na pobrašnjenu podlogu i vaditi oblike modlicama. Peći jedno 10-ak minuta na 180 stepeni. Videćete kada sa strane krenu da rumene tada su gotovi.

Ostavite ih da se ohlade.

Royal Icing za medenjake:
🔻1 belance
🔻150-200g šećera u prahu
🔻nekoliko kapi limunovog soka

Belance umutite mikserom da krene da peni. Dodajte malo soka limuna i po malo dodajte prah šećer. Ne sve odjednom nego postepeno. Videćete da će se smesa fino umutiit i onako sporije će da se razvlači i to je to nije strašno. Ja sam ovo pravila i radila prvi put i za prvi put je ispalo divno. Još sam sama mlela šećer u onom malom mlinu za kaf, pa kada se premaz osušio divno se presijavao, pogotovo na suncu. 🌞

Sada po vašoj volji mažite i crtajte po medenjacima. Dodajte boje za kolače, bombonice, perlice, mrvice, zvezdice itd. Ja sam koristila svašta nešto što sam imala i naravno zvezdice i srca od @dr.oetker_srbija koje obožavam da koristim za ukrašavanje. 🤩

Premaz se suši polako najbolje je naredjati svaki medenjak na neki poslužavnik i tako ostaviti da se osuši preko noći ili jedno 6-8 sati.

Medenjake takodje možete zamrznuti, bar sam tako gledala po netu. Najbolje je zamrznuti ih svaki posebno ili u nekoj kutiji staviti red medenjaka, pa papir pa opet red medenjaka. Ovako mogu dugo da stoje, a kada ih vadite iz zamrzivača nikako ne skidajte odamh poklpac nego ostavite tako da se samo otpusti, jer ako skinete poklopac kažu mogu da se malo poremete. Odlična stvar ukoliko možete da ih sačuvate na ovaj način, mada mislim da će se pre pojesti, ali eto u sučaju da ne, uvek ima rešenja. 😃

I evo u jednom receptu tri mini recepta koja čine jedan divan i savršen medenjak. Nadam se da vam se dopadaju moji koje sam bila spremala.

Do sledećeg recepta, divan dan vam želim! 🌹

2 thoughts on “🧸 Medenjaci sa začinom za medenjake 🧸

  1. Povratni ping: 🏡 Božićna Medena Kućica 🏡 | Blago Sandri!

  2. Povratni ping: ❄️ Novogodišnji i Božićni medenjaci ❄️ | Blago Sandri!

Zatvoreno za komentare.